Hyundai i30 vernieuwd: gedurfder design en nog meer hightech

4 minuten leestijd

De Hyundai i30 is helemaal vernieuwd. Beide carrosserievarianten van deze populaire middenklasser – hatchback en stationwagon – alsook de sportieve N Line-uitvoering ondergingen een metamorfose op het gebied van zowel design als connectiviteits- en veiligheidsvoorzieningen, waardoor de Hyundai i30 weer helemaal bij de tijd is. De productie van de vernieuwde i30 begint naar verwachting in april 2024 in de fabriek van Hyundai in Nošovice, Tsjechië.

De Hyundai i30, die in 2007 werd gelanceerd, is toe aan zijn derde generatie. Zowel vanbinnen als vanbuiten oogt de vernieuwde middenklasser nu nog moderner, waarbij de vernieuwde Hyundai i30 direct herkenbaar is aan de robuuste voorzijde en strakke achterzijde. Vooraan zijn de radiatorgrille, het bumperinzetstuk onder de kentekenplaat en de mistlampbehuizingen opnieuw ontworpen. Aan de achterkant van de hatchback en stationwagon kreeg het chromen inzetstuk van de achterbumper een hoekiger uiterlijk. LED-koplampen en -achterlichten, voorheen optioneel, zijn nu standaard. De auto kreeg ook nieuw getekende 16-inch lichtmetalen velgen.

Twaalf exterieur kleuren

De vernieuwde Hyundai i30 wordt verkrijgbaar met keuze uit twaalf carrosseriekleuren. Zeven daarvan zijn nieuw: Abyss Black Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic, Meta Blue Pearl, Cypress Green Pearl en Sailing Blue Pearl. Kleuren die terugkeren zijn: Atlas White, Serenity White Pearl, Shimmering Silver Metallic, Shadow Grey en Engine Red.

Drie nieuwe interieur patronen

Het hoofdzakelijk in de kleur zwart uitvoerde interieur, met een middenconsole in glanzend zwart, kan worden gecombineerd met vier verschillende soorten stoelbekleding: volledig stof, volledig leder en suède en leder. Er zijn ook drie nieuwe patronen voor de stoelen. Kiest de klant voor volledig stof, dan is de rugleuning voorzien van een patroon bestaande uit horizontale lijnen.

Ook N-Line vernieuwd

Ook de Hyundai i30 in sportieve N Line-uitvoering onderging een flinke design-upgrade. Zo kregen de mazen van de grille een nog krachtiger patroon en sieren in het interieur drie rode horizontale lijnen de lederen en suède bekleding. Aan de inzetstukken van de zijopeningen van de voorbumper van de i30 N Line is een donker metaalkleurig accent toegevoegd. Ook de nieuw ontworpen zijskirts zijn voorzien van een donker metaalkleurig inzetstuk. Daarnaast kunnen klanten kiezen voor speciale lichtmetalen N Line-velgen van 18 inch.

Innovatieve connectiviteitstechnologieën maken het verblijf in de vernieuwde Hyundai i30 nog comfortabeler. Nieuwe functies zijn onder meer standaard een digitaal instrumentenpaneel van 4,2 inch, drie USB-C-poorten voor- en achterin, Over-The-Air (OTA) kaartupdates en optioneel een 10,25-inch volledig digitaal instrumentenpaneel.

Hyundai Smart Sense

De vernieuwde Hyundai i30 biedt de modernste veiligheidsvoorzieningen in zijn klasse. Hij is uitgerust met de nieuwste versie van Hyundai Smart Sense dat diverse actieve veiligheids- en rijassistentiesystemen bundelt. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) helpt een potentiële aanrijding met obstakels op de weg te detecteren en te voorkomen. Autonome rijbaanassistentie Lane Following Assist (LFA) helpt de bestuurder met subtiele stuurcorrecties om in het midden van de rijstrook te blijven. Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) past de rijsnelheid aan de geldende snelheidslimiet aan en Rear Occupant Alert (ROA) voorkomt dat personen op de achterbank – zoals kinderen – worden vergeten bij het verlaten en vergrendelen van de auto.

FCA is optioneel aan te vullen met een Junction Turning-functie waardoor het systeem ook op kruispunten actief is. Deze functie detecteert tegemoetkomende auto’s van de andere kant wanneer de bestuurder op een kruising linksaf slaat. Als een aanrijding aannemelijk is, activeert het systeem automatisch de remmen. Highway Driving Assist (HDA) 1.5 zorgt er bij het rijden op de snelweg voor dat de rijsnelheid en de afstand tot de voorligger constant blijft, terwijl het de Hyundai i30 midden in de rijstrook houdt – ook bij het nemen van een bocht.

De vernieuwde Hyundai i30 telt nog meer comfortfuncties. Zo is LED-verlichting toegevoegd in het interieur en de bagageruimte voor een betere verlichting. Dankzij de standaard parkeersensoren voor en achter – Parking Distance Warning (PDW) – wordt de bestuurder gewaarschuwd als er een obstakel wordt gedetecteerd wanneer de Hyundai i30 met lage snelheid vooruit of achteruit rijdt. Voor een lager brandstofverbruik is de aandrijflijn te combineren met 48-volt Mild-Hybrid-technologie die zorgt voor minder benzineverbruik en een lage CO2-uitstoot.

De Hyundai i30 maakt deel uit van de i-range van Hyundai. Deze modellen – i10, i20 en i30 – zijn een groot succes in Europa en staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en gebruiksgemak. Het debuut van de i30 markeerde het begin van de massaproductie in 2008 van Hyundai-modellen in de Hyundai-fabriek in het Tsjechische Nošovice. De i30 was het allereerste model van Hyundai uit de ‘i-serie’.

AURIKA KOSTER: VAN MEDIACOLLEGE NAAR AUTOTECHNICUS BIJ URSEM BARTEN

3 minuten leestijd

In een wereld waar mannen nog steeds de overhand hebben, schittert Aurika als een van de weinige vrouwelijke monteurs bij Ursem Barten. Haar liefde voor auto’s was de aanleiding die haar reis van het Mediacollege naar de autotechniek in gang zette.

“Ik werk liever lekker met mijn handen dan de hele dag achter een scherm”

Na haar opleiding in creatieve productie aan het Mediacollege, kwam Aurika al snel tot de conclusie dat een hele dag naar een scherm staren haar motor niet deed starten. De interesse in de automotive branche bracht haar naar de open dag van het Regio College, waar ze binnen no time werd toegelaten tot de opleiding voor eerste monteur autotechniek.

Aurika’s fascinatie voor auto’s begon al op jonge leeftijd. Als kind mocht ze helpen in de garage en keek ze gefascineerd toe terwijl haar oom aan auto’s sleutelde. “Het zit in de familie, dat sleutelen aan auto’s.”

Haar passie voor Aziatische auto’s maakte Ursem Barten de logische keuze. De variatie in het werk is wat haar dagelijks motiveert. Of het nu gaat om onderhoud, bandenwissel of andere klussen, geen dag is hetzelfde. Wat Aurika extra waardeert, zijn de positieve reacties van klanten. “Het komt namelijk niet vaak voor dat klanten een vrouwelijke monteur tegenkomen in de werkplaats”. Het geeft een goed gevoel wanneer ze de tevredenheid van de klanten ziet en weet dat ze een verschil maakt in een traditioneel door mannen gedomineerde branche.

Na het behalen van haar diploma als eerste monteur, heeft Aurika haar zinnen gezet op APK-keurmeester. Met de passie voor haar vak, staat niets haar in de weg.

Opzoek naar een carrière binnen de automotive?

Wil jij net als Aurika een inspirerende baan in de automotive? Bezoek onze website of neem contact op voor meer informatie over de uitdagingen en mogelijkheden bij Ursem Barten. Samen onderweg naar morgen!

Nissan ARIYA, Qashqai en X-Trail nu als aantrekkelijke Limited Edition

5 minuten leestijd

Nissan Ariya Limited Edition

Met de nieuwe Limited Editions van de ARIYA, Qashqai en X-Trail introduceert Nissan per direct drie extra aantrekkelijke modellen die een rijke uitrusting combineren met een zeer gunstige prijsstelling. De volledig elektrische Nissan ARIYA Limited Edition komt zelfs in aanmerking voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP).

Nissan Ariya Limited Edition

De Nissan ARIYA Limited Edition is gebaseerd op de uitvoering Engage met 2WD en beschikbaar met keuze uit twee aandrijfvarianten. De versie met de 63 kWh-batterij is goed voor een vermogen van 160 kW (217 pk), 300 Nm koppel en een actieradius tot 404 km (WLTP). De stijlvolle crossover is er ook met de 87 kWh-batterij en een actieradius tot 536 km, terwijl de elektromotor 178 kW (242 pk) en 300 Nm naar de voorwielen stuurt.

De Limited Edition van de Nissan ARIYA wordt gekenmerkt door een rijke standaarduitrusting in combinatie met een gunstige prijsstelling. Standaard zijn onder meer LED-koplampen, 19-inch lichtmetalen wielen, automatische dual-zone klimaatregeling, parkeerhulp voor en achter en de Intelligent Key. Ook een achteruitrijcamera, intelligente cruise control, dodehoekdetectie en een energiebesparende warmtepomp zijn aanwezig.

De Nissan ARIYA Limited Edition met de 63 kWh-batterij is leverbaar vanaf € 41.990 (bijtelling vanaf € 222 per maand). De 87 kWh-versie heeft een consumentenprijs vanaf € 44.990. Daarmee voldoen beide versies van de Nissan ARIYA aan de voorwaarden voor de SEPP. De subsidie betreft een eenmalig bedrag van € 2.950 bij koop of een maandelijkse bijdrage van € 61,45 over een periode van 48 maanden bij private lease.

Nissan Qashqai Limited Edition

Met de Limited Edition van de Qashqai introduceert Nissan een uitvoering die gebaseerd is op de rijk uitgeruste N-Connecta. Echter komen daar nog zilveren dakrails en een panoramisch glazen dak met elektrisch bedienbare zonwering bij. Wat betreft de aandrijving is er keuze uit de Mild-Hybrid 140 benzinemotor met een handgeschakelde versnellingsbak en de 140 kW (190 pk) sterke e-POWER technologie met semi-elektrische aandrijving.

De prijzen van de Nissan Qashqai Limited Edition beginnen bij € 37.290 en € 40.790 voor respectievelijk de Mild-Hybrid 140 en e-POWER, waarmee het prijsvoordeel oploopt tot € 5.000 ten opzichte van de gelijkwaardige N-Connecta-uitvoering inclusief Design Pack.

Nissan X-Trail Limited Edition

De Nissan X-Trail Limited Edition is eveneens gebaseerd op de uitvoering N-Connecta en biedt daarbovenop nog een panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbare zonwering en een verstelbare tweede zitrij (lengte en leuning).

De e-POWER-aandrijflijn met 2WD, 150 kW (204 pk) en 330 Nm koppel is bij de X-Trail Limited Edition standaard. De prijzen van deze ruime SUV beginnen bij € 49.940, waarmee de Limited Edition-uitvoering zelfs € 6.000 lager geprijsd is dan de gelijkwaardige N-Connecta-uitvoering inclusief Lounge Pack.

Direct beschikbaar

De nieuwe Limited Editions van de ARIYA, Qashqai en X-Trail zijn direct uit voorraad leverbaar. Kopers kunnen dus dit voorjaar al met hun nieuwe Nissan de weg op.

Hyundai IONIQ 5 krijgt een upgrade

4 minuten leestijd

De IONIQ 5 rijdt alweer eventjes rond en dat betekent tijd voor een upgrade. De 100% elektrische Hyundai krijgt nieuwe bumpers en een gewijzigd front waardoor hij nog krachtiger en dynamischer oogt en dankzij een grotere batterijcapaciteit (van 77,4 naar 84 kWh) neemt de actieradius verder toe.

De voorzijde van de IONIQ 5 sprak al enorm tot de verbeelding, maar krijgt nog meer karakter dankzij gerestylede voor- en achterbumpers. Die zorgen voor een lage en brede stand op de weg en een nog meer uitgesproken V-vorm. Door de nieuwe bumpers neemt de lengte met 20 mm toe naar 4.655 mm.

De andere afmetingen – de breedte van 1.890 mm, de hoogte van 1.605 mm en de wielbasis van 3.000 mm – blijven ongewijzigd. De uiterlijke aanpassingen verminderen ook de luchtweerstand, waaraan de met 50 mm verlengde achterspoiler en de nieuwe aerodynamische wielen eveneens een bijdrage leveren.

Universal Island

Ook het interieur wordt op enkele punten aangepakt. Op de middenconsole, en dan specifiek in het bovenste gedeelte van de zogenoemde Universal Island, is een fysieke knop geplaatst waarin de bediening van veelgebruikte functies is gebundeld, onder meer de verwarmings- en ventilatiefuncties van de voorstoelen, de stuurverwarming en de functies van de parkeerassistentie.

Verder is het pad voor het draadloos opladen van de smartphone hoger geplaatst in de middenconsole en daarmee beter bereikbaar. Het stuurwiel is van een nieuw ontwerp met interactieve pixelverlichting. De bediening van infotainment en airconditioning is verbeterd en daarmee gebruiksvriendelijker.

Connected car Navigation Cockpit

Hyundai introduceert bovendien de nieuwste generatie van zijn infotainmentsysteem in de IONIQ 5, genaamd connected car Navigation Cockpit (ccNC). Dit maakt tevens ‘Over-The-Air’ (OTA) software-updates voor voertuigsystemen mogelijk. Daarmee kan de bestuurder de software van de voertuigelektronica in de IONIQ 5 updaten zonder daarvoor naar de dealer te hoeven gaan.

Verder biedt de vernieuwde IONIQ 5 talrijke op veiligheid en gemak gerichte voorzieningen. Dat zijn onder meer een Hands-On Detection (HOD) stuurwiel, Lane Keeping Assist 2, Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) en Forward/Side/Reverse Parking Collision-avoidance Assist (PCA-F/S/R). Bovendien maken nu door veel klanten gewenste features deel uit van de uitrusting, zoals het Intelligent Front-lighting System (IFS), Digital Key 2, Built-In Cam 2 en de op afstand bedienbare neerklapbare achterbank.

Soepeler rijgedrag

Andere schokdempers moeten voor meer rijcomfort zorgen door trillingen van het wegdek weg te filteren. Dat levert een soepeler rijgedrag op. De verbindingsbalk tussen de veerpoten is steviger en dat resulteert in minder trillingen in het stuurwiel. Verder zijn versterkingen aangebracht bij de achterwielophanging en de onderste delen van de carrosserie voor een stabielere en preciezere wegligging.

Tegelijk is de carrosserie stijver gemaakt om resonantie van geluid met lage frequenties en het toch al geringe aandrijfgeluid nog verder te verlagen. Ook extra isolatiemateriaal rond de elektromotor achterin draagt bij aan meer rust in het interieur.

Acht airbags

De bescherming van de inzittenden bij een zijdelingse aanrijding is verbeterd met doelgerichte versterkingen in de body, de voor- en achterportieren en de B-stijlen. De IONIQ 5 is voorzien van acht airbags, inclusief zijairbags achter, voor meer veiligheid.

De vernieuwde IONIQ 5 wordt in de loop van maart in Zuid-Korea geïntroduceerd. Daarna volgt de uitrol naar andere markten, waaronder Nederland. Over de introductie hier worden later details bekendgemaakt.

De BPM-wijzigingen voor bestelauto’s in 2025

8 minuten leestijd

Ben je ondernemer en overweeg je een bestelauto aan te schaffen? Dan dien je rekening te houden met een belangrijke verandering. In 2025 vervalt namelijk de BPM-vrijstelling voor bestelauto’s. Dat betekent dat vanaf 1 januari 2025 ook ondernemers deze belasting verschuldigd zijn bij aanschaf van een nieuwe bestelauto.

Wat gaat er veranderen in 2025?

Sinds 2007 hoeven ondernemers geen BPM af te dragen bij de aanschaf van een nieuwe bestelauto als deze zakelijk wordt gereden. In 2022 werd (op Prinsjesdag) aangekondigd dat deze BPM-vrijstelling voor ondernemers komt te vervallen per 1 januari 2025. Hiermee wil de overheid de verkoop van emissievrije en zuinige bestelauto’s bevorderen.

Ontdek de toekomst van bedrijfstransport

gratis whitepaper

Klaar voor de toekomst van bedrijfstransport? Ontdek onze whitepaper! Ontvang essentiële inzichten over nieuwe wetgeving, zoals de invoering van bpm op bedrijfswagen, de verdere beperking van de toegang tot binnensteden. Ursem Barten staat klaar om je te helpen met al deze veranderingen.

Handel proactief en vraag jouw gratis exemplaar aan voor waardevolle inzichten en strategieën om jouw bedrijf voor te bereiden op de nieuwe realiteit van bedrijfstransport.

Hoeveel BPM moet ik betalen?

BPM staat voor Belasting van Personenauto’s en Motorrijwielen. Het is een eenmalige belasting waarvan de hoogte afhangt van de CO2-uitstoot en deze geldt voor zowel nieuwe als tweedehands auto’s. Kortgezegd; des te hoger de uitstoot, des te hoger de belasting.

De te betalen BPM wordt vanaf 2025 volledig gebaseerd op deze CO2-uitstoot. Door de nieuwe regelgeving krijgen ondernemers straks te maken met een kostenstijging van meer dan 40%. Het wordt dus aantrekkelijker om een bestelauto aan te schaffen met een lagere (of geen) CO2-uitstoot. Het positieve nieuws is dat de vrijstelling voor volledig elektrische bestelauto’s in stand blijft.

De overstap naar elektrisch

Als je kiest voor een elektrische bedrijfswagen betaalt je dus ook in 2025 geen BPM. Én ben je bij de aanschaf van een elektrische bestelauto tot en met 2024 vrijgesteld van wegenbelasting. Daarnaast zijn door strengere milieu- en zero-emissiezones dieselbestelauto’s in steden steeds minder welkom. In Amsterdam mogen bijvoorbeeld vanaf 1 januari 2025 enkel elektrische en waterstof bestelauto’s binnen de Ring A10 rijden. Een ontwikkeling die al enige tijd in gang is gezet en die we alleen maar meer in verstedelijkte gebieden gaan zien.

Bereid je voor op 2025

Ga je in de komende drie jaar een nieuwe bedrijfswagen aanschaffen? Houd dan rekening met de wijzigingen die ingaan op 1 januari 2025 en voorkom daarmee hoge kosten. Als je op tijd een bedrijfswagen op brandstof bestelt, profiteert je nog van de huidige BPM-vrijstelling. Daarbij heeft de keuze tussen brandstof en elektrisch flinke impact op jouw bedrijfskosten. Een weloverwogen keuze is dus van groot belang bij de aanschaf van een nieuwe bedrijfswagen.

Wij, Autogroep Ursem Barten, zijn al sinds jaar en dag dé specialist op het gebied van duurzame mobiliteit. Onze specialisten staan te allen tijden klaar om jou te helpen bij het maken van de juiste keuze voor de toekomst.

Mitsubishi Space Star topscorer in zuinigheid

3 minuten leestijd

De Mitsubishi Space Star is de zuinigste personenauto met benzinemotor die nu in Nederland is te bestellen. Het verbruik van de Space Star 1.2 MPI Connect+ bedraagt gemiddeld 4,9 l/100 km. Dat komt neer op 20,4 kilometer per liter benzine en een uitstoot van maar 112 gram CO2 per gereden kilometer.

Met deze score is de Mitsubishi 5 tot zelfs 15% zuiniger is dan andere auto’s in dezelfde klasse. De Space Star is behalve zeer zuinig ook heel betaalbaar: met zijn vanafprijs van 17.490 euro is het een van de voordeligste personenauto’s van dit moment.

Laag gewicht

Zijn aantrekkelijke prijs en het gunstige verbruik gaan bovendien samen met een laag gewicht (vanaf 840 kilo). Dat betekent een voordelig tarief voor de wegenbelasting en ook de verzekeringspremie is te overzien. De optelsom hiervan zorgt ervoor dat het rijden met de Space Star zeer aantrekkelijk is.

Sinds zijn introductie kenmerkt de Space Star zich al als een toegankelijke allrounder. Dat is onder meer te danken aan de vijf zitplaatsen, de neerklapbare achterbank plus zijn lichte bediening en zeer handzame formaat.

Legendarische betrouwbaarheid

Legendarisch is de betrouwbaarheid van Mitsubishi. Dat wordt extra benadrukt door de 8 jaar (tot 160.000 km) garantie op de Space Star, 12 jaar carrosseriegarantie plus levenslange mobiliteitsservice.

wow, wat een cijfers en wat een start van Hyundai!

6 minuten leestijd


In januari 2024 boekte de Nederlandse auto-industrie een opmerkelijke groei van 5,5% in de verkoop, met Toyota en Hyundai aan de leiding. De opkomst van elektrische voertuigen blijft robuust, maar politieke onzekerheid werpt vragen op over subsidies.

een vliegende start voor hyundai

De nieuwverkoop plust in de eerste maand van 2024 5,5% ten opzichte van januari 2023. In totaal zijn er in deze maand 34.477 nieuwe auto’s in Nederland geregistreerd. Toyota staat op de eerste plaats, maar de door Hyundai gehaalde tweede plaats is net zo noemenswaardig. Hyundai heeft zich begin 2024 direct weer in de top 5 van Nederland genesteld en laat een groei in registraties van maar liefst 84,8% zien.

Top 5 registraties per merk
MerkAantal registratiesVerschil
Toyota2.89622%
Hyundai2.68785%
Skoda2.62920%
Volkswagen2.534-38%
Volvo2.31594%
Bron: RDC

hyundai Kona’s opmerkelijke opkomst

Met de introductie van de nieuwe KONA heeft Hyundai een nieuw succes in handen, hier is veel over gezegd en geschreven en dit wordt nu ook opgepakt door de consument. In één maand 877 registraties, dit zijn bijna 30 aflevering per dag – WOW! Niet genoeg voor plek 1 of 2 in de top 5 maar wel een krankzinnige groei van 683%. Een prestatie om bijna jaloers van te worden, bijna inderdaad, want ik bevind mijzelf in de gelukkige positie mogen meedelen in de feestvreugde. De van Hyundai Motor Nederland ontvangen slagroomtaarten zijn door onze verkooptoppers verslonden, wat een top prestatie.

top 5 registraties per model
ModelAantal registratiesVerschil
Tesla Model Y1.141132%
Volvo XC401.13797%
Hyundai KONA877683%
Skoda Octavia786185%
Volkswagen Polo73910%
Bron: RDC

EV’s blijven aan populariteit winnen

Een stuk slagroomtaart doet je goed, dus tijd voor verdieping in de getoonde cijfers en we kunnen stellen dat de EV, ondanks al de negativiteit in de landelijke media, onverminderd populair is. Meer dan een kwart van al de geregistreerde auto’s in januari 2024 is een EV, een groei van meer dan 10% in vergelijk met dezelfde maand in 2023. Het grootste volume zit (nog) in de hybride registraties (ruim 40%), maar dat de consument wil verduurzamen kunnen we wel stellen! Maken we een combinatie met de drie Aziatische merken die Autogroep Ursem Barten vertegenwoordigd en onze sterke voorraad positie dan zie ik uit naar een mooi en succesvol 2024.

SEBA-subsidie compensatie bij ursem barten

Dat de vier beoogde coalitie partijen maar met elkaar in de heg blijven liggen en dat er na bijna 8 weken formeren dus toch een onoverbrugbaar gat in de overheidsfinanciën blijkt te zitten is natuurlijk minder mooi en simpelweg slecht nieuws. Wat dit voor impact heeft op beleid en bijvoorbeeld verduurzamingssubsidies is nog onbekend en een uitkomst in dezen zal helaas nog (te lang) op zich laten wachten. Wat wel met zekerheid te zeggen is; ‘Autogroep Ursem Barten compenseert de SEBA subsidie bij aanschaf van een Nissan Townstar EV uit voorraad’!

De Nissan Townstar EV: belofte van het jaar 2024

In mijn vorige vlog had deze Nissan de hoofdrol, namelijk de verkiezing tot belofte van het jaar 2024! Goed leverbaar, zo’n € 4.000,00 minder duur dan een vergelijkbare Mercedes Benz en nu dus een gegarandeerde SEBA subsidie bij aanschaf uit voorraad. Deze Townstar is niet voor niets een groot succes want leverbaar als gesloten bestel, kipper- of veegvuil combinatie en ook een open laadbak behoort tot de mogelijkheden. Zit jouw smaak er niet tussen? Niets is ons te gek – zo hebben wij onlangs – costumemade – diverse Townstars voorzien van een catering-/ koelingsmodule!

maak kennis met ursem barten zakelijk

Bij Ursem Barten Zakelijk staat ons team van experts voor je klaar om jouw zakelijke mobiliteitsbehoeften te vervullen. Bram, Piet, en Rob werken met passie als Accountmanagers en Marieke vervult een cruciale rol als Medewerker Fleetsales & Leasing. Of je nu een ZZP’er bent of een groot bedrijf vertegenwoordigt, wij begrijpen de essentie van betrouwbare en vooruitstrevende zakelijke mobiliteit. Graag helpen wij je om de juiste keuze te maken, of het nu gaat om lease, Fleet of MKB; Autogroep Ursem Barten, is de juiste keuze.

Ursem Barten Zakelijk

Van links naar recht: Piet, Sebastiaan, Rob, Marieke en Bram

Stel je vraag

(Vereist)

Blog geschreven door

Sebastiaan van der Vorst

Directeur Fleetsales & Leasing

Tel: 06-13694757
sebastiaan@ursembarten.nl

Nissan Juke vernieuwd: meer comfort, meer controle, meer kwaliteit en nóg eigenwijzer

5 minuten leestijd

Met de introductie van de vernieuwde Nissan Juke biedt Nissan haar fans weer de mogelijkheid om de Urban Crossover in het geel te bestellen. De vraag naar deze kleur, erg populair op de eerste generatie Nissan Juke, bleef onveranderd groot. De designers en ingenieurs van Nissan hebben verder het interieur gewijzigd en verbeterd om het leven in de auto prettiger te maken. Tevens introduceert Nissan een nieuwe uitvoering van de Juke: de N-Sport. Deze versie benadrukt met speciale details het dynamische karakter van de Juke.

De gele carrosseriekleur is een opvallend statement, wat goed past bij dit bijzondere karakter van de Juke. De nieuwe kleur geel is iets lichter dan die van de vorige generatie. De lakkleur geeft de Juke een frisse en moderne look. Bij de nieuwe N-Sport-uitvoering versterkt de diepzwarte kleur van het dak, de A- en B-stijlen, de buitenspiegels, de wielen, de wielkastranden en de grille de impact van de Juke, zeker in combinatie met de gele carrosseriekleur. Het sterke contrast geeft de vernieuwde Nissan Juke een eigenwijze en opvallende uitstraling.

Interieur: kiezen voor kwaliteit en connectiviteit

In het interieur heeft Nissan veel werk verzet op het gebied van ontwerp en techniek, wat het leven in de auto plezierig en aangenaam maakt. Niet alleen zijn de middenconsole en het instrumentenpaneel nieuw ontworpen, ook past Nissan nieuwe materialen en bekleding toe, waarbij de pasvorm en de afwerking zijn geoptimaliseerd. Verder is de connectiviteit in de auto helemaal up-to-date dankzij een groot touchscreen en extra functionaliteiten.

De eerste verandering die Juke-rijders opmerken in de vernieuwde Juke is het grote formaat van het centrale infotainmentscherm (vanaf Visia). Die meet nu 12,3” en is 8o naar de bestuurder gedraaid om ook de verste rand van de touchscreen binnen handbereik te brengen. Dit versterkt het cockpitgevoel dat Juke-rijders zo waarderen. De bestuurder zal ook het nieuwe, lederachtige bekledingsmateriaal van het stuur waarderen – het ziet er strakker uit en voelt prettig aan.

Combimeter

De combimeter, die onder meer de snelheid van de Juke en andere belangrijke informatie weergeeft, is nu een digitaal TFT-scherm van 12,3”. Dankzij de hoge resolutie van het scherm (1.920 x 720 pixels) kan de bestuurder de display configureren om de informatie weer te geven naar eigen voorkeur.

De weergave van de combimeter biedt keuze uit twee basisindelingen: de klassieke indeling toont twee wijzerplaten met ertussenin ruimte voor aanvullende gegevens. De alternatieve lay-out toont de rijsnelheid en het motortoerental in twee ‘hellende’ wijzerplaten, die een driedimensionaal perspectief geven. Hierdoor is er in het midden meer ruimte voor extra informatie.

Voor het gedeelte tussen de wijzerplaten kan de bestuurder kiezen voor weergave van navigatieaanwijzingen, inclusief een kaart, maar ook het brandstofverbruik, audio-informatie, bandenspanning en andere belangrijke informatie, zoals hoe milieuvriendelijk hij rijdt. De bedieningselementen voor het display bevinden zich op het stuur.

Infotainment met ‘widgets’

Het verbeterde infotainmentsysteem omvat een intuïtief te bedienen startscherm, waar de gebruiker ‘widgets’ kan plaatsen voor de functies die hij het vaakst gebruikt – net zoals bij een smartphone.

Daarnaast biedt het infotainmentsysteem verbeterde stemherkenning en het vermogen om natuurlijke taal te begrijpen. Het systeem begrijpt een breder scala zinnen en uitdrukkingen en negeert aarzelingen en pauzes in gesproken opdrachten. Draadloos Android Auto is nu ook beschikbaar, als aanvulling op de bestaande draadloze Apple CarPlay-connectiviteit.

Andere nieuwe functies zijn onder meer informatie over snelheidscamera’s en de brandstofprijzen, die nu op de navigatiekaart kan worden weergegeven. En het infotainmentsysteem kan nu – als de auto stilstaat – video’s afspelen vanaf USB-apparaten.

Gele interieurdetails

Passend bij de nieuwe gele carrosseriekleur is het interieur van de N-Sport-uitvoering voorzien van een boemerangvormig accent in dezelfde gele kleur. Het loopt over de bovenkant van het instrumentenpaneel en buigt af naar beneden, waar het de basis van het nieuwe centrale infotainmentscherm omlijst en eindigt bij de ventilatieopeningen.

De stoelen in de N-Sport-uitvoering zetten het opvallende kleurenthema voort, met gele inzetten van gerecycled Alcantara®. De zitting en rugleuning zijn doorgestikt in een opvallend patroon, terwijl op schouderhoogte de naam ‘Juke’ in reliëf op de rugleuning is aangebracht. Gele stiksels maken het opvallende effect compleet.

Ook de uitvoeringen N-Connecta, N-Design en Tekna zijn voorzien van nieuwe, comfortabelere stoelen. De stoelen in de N-Connecta zijn bekleed met een nieuwe stof, Kira Melange, die bestaat uit PVC met stoffen accenten als aanvulling op delen met golvende patronen. In de Tekna-uitvoering zijn de stoelen bekleed met zwart PVC met stoffen accenten en geprofileerde secties op de zitting en de rugleuning. De open hoofdsteunen – afwerkt in pianozwart materiaal – geven het interieur een sportieve sfeer.

‘De Juke is het brutale, zelfverzekerde lid van de Nissan-familie. De belangrijkste aankoopreden is het ontwerp – klanten houden van de opvallende stijl en de brutale uitstraling. We hebben met onze collega’s van Nissan Technical Centre Europe en het team van de fabriek in Sunderland een nieuwe kleur geel voor de Juke te ontwikkeld, waardoor hij nog meer opvalt. De Juke in N-Design-uitvoering, met onder meer een zwart dak, zwarte buitenspiegels en zwarte wielen en een veel meer op de bestuurder gericht interieur boordevol technologie, laat het model volgens ons extra ‘knallen’. Iedereen in het designteam kijkt ernaar uit om de eerste op de weg te zien.’
Matthew Weaver, Vice President, Nissan Design Europe.

Verbeterd comfort

Andere updates in het interieur van alle Juke-uitvoeringen zijn onder meer het vergrote dashboardkastje, dat is gegroeid tot 7,8 liter. De middenarmsteun is opnieuw ontworpen en geeft meer steun. Het ontwerp is asymmetrisch, wat het bereik 25 mm vergroot, zonder de bekerhouders in de weg te zitten. De armsteun is tegelijk de deksel van het bergvak tussen de stoelen, net als in de vorige Juke, maar is nu voorzien van een clip voor drie (credit)kaarten.

Alle uitvoeringen van de Juke zijn uitgerust met een elektrische handrem, waardoor de ruimte tussen de voorstoelen maximaal is. In de hybrideversie zijn de knoppen voor de e-Pedal- en EV-modus verplaatst. Dat zorgt voor meer gebruiksgemak.

Vanaf de N-Connecta zijn alle uitvoeringen voorzien van een draadloze oplaadpad voor smartphones zo groot als een iPhone 12 Pro Max. Bovendien zijn er zowel USB-A- als USB-C-aansluitingen voorin en achterin beschikbaar, zodat iedereen elektronische gadgets tijdens de rit van stroom kan voorzien.

Nieuwe carrosseriekleuren en velgen

Behalve de nieuwe kleur geel, die meteen de aandacht van Juke-fans trekt, zijn er meer wijzigingen aan het palet carrosseriekleuren. De kleur parelmoerwit is vervangen door een nieuwe tint die een nog puurdere, witte uitstraling heeft en meer metaaldeeltjes bevat voor een sterker parelmoereffect.

Ook de metallic zwarte lak is vernieuwd en oogt rijker en donkerder. De lak bevat meer roetpigment en de metaaldeeltjes zijn vervangen door glasdeeltjes. Daardoor sprankelt de metallic zwarte lak nog meer dan voorheen.

Er zijn ook nieuwe velgen voor de drie topversies van de Juke. De standaardvelgen van de N-Connecta en de N-Design zijn van een geheel nieuw vijfspaaksdesign, elk met een eigen technisch, hoekig uiterlijk.

Voor de hybride Juke in Acenta- en N-Connecta-uitvoering zijn 17” velgen met nieuwe banden met lage rolweerstand leverbaar.

Extra rijassistentietechnologie

In de vernieuwde Nissan Juke behoort Lane Departure Warning tot de standaarduitrusting. Emergency Lane Keep is standaard vanaf de Tekna en optioneel voor de andere versies. Het systeem houdt onder meer de positie van de Juke op de rijstrook in de gaten tijdens het rijden op de snelweg. Als de auto te dicht bij de belijning van de rijstrook komt, waarschuwt het systeem de bestuurder met een trilling in het stuur. Als die niet corrigeert, grijpt het systeem in en past de koers van de auto aan om op de rijstrook te blijven.

De resolutie van de achteruitrijcamera is verhoogd van 0,3 naar 1,3 megapixel. Dat zorgt in combinatie met de hoge resolutie van het centrale scherm in de auto dat de bestuurder duidelijker beeld heeft tijdens achteruitrijmanoeuvres ook in situaties met weinig licht. De achteruitrijcamera behoort tot de standaarduitrusting van alle uitvoeringen. De Around-View Monitor is leverbaar voor uitvoeringen vanaf de N-Connecta. Het systeem combineert het beeld van de vier camera’s die rondom op de auto zijn aangebracht tot een gecombineerd beeld in vogelperspectief van het hele gebied rond de auto. Dat is perfect tijdens parkeermanoeuvres.

In het geval van een noodstop gaan de remlichten van de vernieuwde Nissan Juke knipperen om de achterliggers te waarschuwen.

Juke Hybrid en DIG-T

De Juke biedt net als voorheen keuze uit twee aandrijflijnen. De eerste is de JUKE Hybrid, de tweede de Juke DIG-T.

De JUKE Hybrid is de geëlektrificeerde optie en is voorzien van een aandrijflijn met een verbrandingsmotor die Nissan speciaal heeft ontwikkeld voor toepassing in een hybride aandrijflijn. De motor heeft 69 kW vermogen en 148 Nm koppel. De elektromotor in de aandrijflijn levert 36 kW vermogen en 205 Nm koppel. Hij wordt gevoed door een hoogvoltage starter/generator van 15 kW, die werkt via een omvormer, en een vloeistofgekoelde batterij van 1,2 kWh. Het nettoresultaat is een aandrijflijn die bijna 25 procent meer vermogen levert dan de benzineversie, met een brandstofverbruik dat tot 40 procent lager is in de stadscyclus en tot 20 procent lager in de gecombineerde cyclus.

De niet-geëlektrificeerde Juke is voorzien van een efficiënte 1,0-liter driecilinder DIG-T-turbobenzinemotor. Die is compact en licht, waardoor de Juke het rijplezier biedt dat de berijder verwacht. De motor levert 86 kW en 180 Nm koppel (200 Nm in de zogenoemde overkoppelfunctie) en is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak of een sportieve zeventraps DCT-transmissie met dubbele koppeling. Met de rijmoduskeuzeschakelaar (Eco, Standaard, Sport) kan de bestuurder de instellingen van de auto in elk rijscenario moeiteloos afstemmen aan zijn rijstijl, voor maximaal rijplezier.

Juke Productie in Sunderland

De vernieuwde Juke is al in productie in de Nissan-fabriek in Sunderland (VK). Daar heeft Nissan sinds de introductie van de eerste Juke in 2010 ruim 1,3 miljoen exemplaren gebouwd. De auto loopt naast de Qashqai op de tweede productielijn van de band.

Adam Pennick, Vice President Manufacturing van de Nissan-fabriek in Sunderland: ‘Ons team is trots dat nu de vernieuwde Juke op de markt verschijnt – en het is bijzonder om na zes jaar weer het beroemde geel in de fabriek terug te zien. Ik weet dat onze productie- en ontwikkelingsteams van wereldklasse de auto het hoge kwaliteitsniveau mee te geven waarvan onze klanten houden en die ze verwachten.’

De Juke is nu het, op drie na, meest geproduceerde model van de fabriek in Sunderland, na de Qashqai, Micra en Primera. Afgelopen zomer bouwde de fabriek de elf miljoenste auto sinds de start van de productie in 1986.

                        Gecombineerd verbruik (WLTP)    Gecombineerde CO2-emissie (WLTP)

Juke DIG-T                5,8-6,2 l/100km*                                 133-141 g/km*

Juke Hybrid               4,7-4,9 l/100km*                                 107-112 g/km*

*afhankelijk van uitvoering

Nieuwe Nissan Interstar-e met volledig elektrische aandrijving

5 minuten leestijd

De nieuwe Nissan Interstar-e is nog groter en daardoor nog veelzijdiger. De grootste bedrijfswagen van Nissan in het 3.500 kg GVW-segment heeft bovendien een volledig elektrische aandrijving. Deze is door zijn prestaties en specificaties bijzonder goed continu inzetbaar, bijvoorbeeld voor koeriersdiensten. De prijzen en verkoopstart worden later bekendgemaakt.

Met de nieuwe Interstar-e speelt Nissan in op de behoeften van een zeer grote groep zakelijke gebruikers. Meer efficiency, meer laadvolume en meer verschillende uitvoeringen af-fabriek zijn de speerpunten. Hij komt er als gesloten bestelbus en als versie met dubbele cabine in een korte en lange uitvoering. Af-fabriek is de Interstar-e leverbaar als kipper, met open laadbak en met gesloten, lichtgewicht meubelbak.

Interessant voor emissievrije zones

Het uiterlijk van de Interstar-e imponeert dankzij de grote grille en het moderne design. Het gestroomlijnde front zorgt ook voor een 20% lagere luchtweerstand. Dat vergroot efficiency, een van de sterke punten van de nieuwste generatie Nissan-bedrijfswagens.

De volledig elektrisch aangedreven Interstar-e is door zijn prestaties, rijbereik en brede inzetbaarheid uitermate geschikt voor gebruik in toekomstige emissievrije zones in Nederlandse steden. De versie met een batterij van 87 kWh is goed voor een maximale actieradius van maar liefst 460 km. Tot 252 km bijladen kan in 30 minuten aan een DC-snellader. De korte Interstar-e heeft een batterijcapaciteit van 40 kWh en biedt een actieradius tot 200 km. Opladen van 10 naar 100% van deze compactere batterij kan in 4 uur aan een AC-laadpunt

Meer laadruimte

De nieuwe Interstar-e biedt een 100 mm langere laadruimte dan zijn voorganger. Het maximale laadvermogen bedraagt 1,6 ton. De Interstar-e biedt daarmee zelfs meer laadvermogen dan menig dieselbestelbus in het 3.500 kg GVW-segment. Het maximale trekgewicht van 2.500 kg is zeker voor een elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagen opvallend hoog.

Het interieur van de nieuwe Interstar-e valt op door praktische bruikbaarheid en comfort. Het blijkt uit de ergonomische en veelvoudig instelbare stoelen, de robuuste bekleding en een verwarmbare voorruit. De wendbaarheid is eveneens toegenomen dankzij een 1,5 meter kortere draaicirkel, wat in krappe stedelijke ruimtes goed van pas komt.

Veilig werken en veilig rijden 

Veiligheid staat voorop. De nieuwe Nissan Interstar-e heeft een flink arsenaal aan veiligheids- en bestuurdersassistentiesystemen. Dat zijn onder meer Forward Emergency Braking, vermoeidheidsherkenning en een bandenspanningscontrolesysteem. Trailer Sway Assist vergroot de stabiliteit bij het trekken van een zwaar beladen aanhanger. Het geavanceerde remsysteem past remwerking en -vermogen bovendien aan aan de belading. Dat geeft een veilig gevoel.

Elektrificatie van Nissan bedrijfswagens

Nissan heeft al tien jaar ervaring met het bouwen en onderhouden van elektrische bedrijfswagens. En dat betaalt zich uit. Zo werd de nieuwe Nissan Townstar EV gekozen tot ‘Belofte van het Jaar 2024’ tijdens de verkiezing ‘Bestelauto van het Jaar 2024’. De jury waardeerde de zeer gunstige gebruikskosten. Ook de vorige generatie Interstar kreeg bij deze verkiezing volop lof met zijn laagste TCO (totale kosten voor aanschaf en gebruik).

De Interstar-e past in het streven van Nissan om zijn volledige gamma lichte bedrijfswagens per 2026 geëlektrificeerd te hebben. De komende jaren zal elektrificatie een nog belangrijker thema worden, mede door het wegvallen van de bpm-vrijstelling voor bedrijfswagens in 2025 en de introductie van zero-emissiezones in binnensteden vanaf hetzelfde jaar.

Nissan biedt 5 jaar garantie of 160.000 km garantie op zijn bedrijfswagens en 8 jaar garantie of 160.000 km op batterijpakketten.

8 Jaar garantie voor alle Mitsubishi’s geleverd sinds 2016

3 minuten leestijd

Mitsubishi

Alle Mitsubishi’s in Nederland geleverd sinds 2016 komen vanaf nu in aanmerking voor 8 jaar garantie. Daarmee biedt het merk op alle auto’s dezelfde lange garantietermijn zoals die kortgeleden voor de nieuwe modellen werd aangekondigd. Dat is een goed begin van 2024 voor heel veel Mitsubishi-rijders in ons land.

De lange garantieperiode bestaat uit 5 jaar fabrieksgarantie (tot 100.000 km) aangevuld met 3 jaar extra garantie (tot 160.000 km). Deze garantie heeft betrekking op alle modellen die door Mitsubishi officieel in Europa zijn geleverd en geldt voor alle Mitsubishi’s die in onderhoud zijn bij de officiële dealer of een erkend servicecentrum.

Betrouwbaarste auto

Met deze stap benadrukt Mitsubishi opnieuw zijn reputatie als solide kwaliteitsmerk. Bij het betrouwbaarheidsonderzoek van de Consumentenbond werd Mitsubishi als merk in 2022 tweede en kwam de ASX zelfs als betrouwbaarste auto uit de bus. In het laatste onderzoek van de Britse consumentenorganisatie What Car? scoorde Mitsubishi 96,2% op het onderdeel betrouwbaarheid. Beide onderzoeken zijn gebaseerd op de praktijkervaringen van automobilisten.

Ook plug-in hybride modellen

De garantie van 8 jaar (of 160.000 km) die Mitsubishi aanbiedt, heeft betrekking op onder meer de motor, de aandrijflijn inclusief versnellingsbak, de verwarming en airco en hybride-systemen inclusief de aandrijfbatterij. Daarmee zijn ook modellen als de Outlander PHEV en Eclipse Cross PHEV gedekt door deze extra garantie. Op de informatiepagina over 8 jaar garantie zijn alle details en voorwaarden terug te vinden, inclusief een overzicht van alle onderdelen die onder deze garantie vallen. Naast 8 jaar garantie biedt Mitsubishi ook 12 jaar carrosseriegarantie.